Menuer, lodret eller vandret

Læs også om:

Hvorfor en menu

Siden er opdateret 12. 12. 2005

Har du bare en enkelt side eller kun et par stykker på sit websted, kan du sagtens klare dig uden en eller anden form for menusystem.

Men så snart det begynder at gribe lidt om sig, når siderne bliver til mange og eventuelt opdelt i flere forskellige kategorier, er det af hensyn til overskueligheden og navigationen nødvendigt at lave et menusystem.

Om denne menu så skal være lodret og anbragt til venstre eller højre eller om den skal være vandret og anbragt i toppen eller bunden, er en smagssag.

Under alle omstændigheder er det nødvendigt at etablere en menu, hvor der er lavet link til de enkelte sider og/eller sidekategorier.

Er du i tvivl om, hvordan links kan / skal udformes, kan du læse alt om links på siden om links.

Valid XHTML og CSS / Copyright © Hjemmesideskolen januar 2000
Du er her: Forsiden - html - Menuer, lodret eller vandret